ČIDLA A SENSORY MOTORU
Chtěl bych zde napsat nějaké ty zkratky a popisky čidel co znamenají a jak fungují.Dost často se něco musí vyměnit nebo nefunguje, tak to může i pomoci vědět co jak pracuje.
1) Váhá vzduchu:(Air flow sensor)
2)Potenciometr:
3)Volnobežný ventil:(AAC idle)
slouží k udržování otáček motoru na volnoběh za studena i za tepla.
špatná funkčnost-kolísání otáček až chcípání.
4)Detonační čidlo:(Knock sensor)
Knock Sensor umožnuje motoru získat optimální kombinaci paliva / vzduch.poměr směsi na výrobu elektrické energie a účinnost, znamená to, že je méně promarněného benzínu. Knock Sensor udržuje od palivových explozí ve válci ...
5)Vačkový sensor(camshaft position sensor)
Vačkový senzor . Když se motor otáčí, čidlo dá signál do řídícího modulu (ECM), který válec číslo jedna je blížící se Top Dead Center (TDC) a časování vstřikovacího impulsu lze určit. Na induktivní čidla, odporové hodnota by měla být videt mezi jeho terminály u těchto se zastavuje zpět na ECM. Výstupní signál z těchto jednotek může být buď v analogové nebo digitální podobě
Pokud je třeba zanešený či rozbitý, projevuje se to, že motor točí,ale nechytne.Motor se uchlastává, je cítit nespálený benzín..
6)Lamda sonda(O2 oxygen sensor)
Lambda sonda sleduje správné spalování výfukových plynů.Udržuje plynulý chod motoru.Špatná fukčnost se projevuje větší spotřebou a škubáním
7)Škrtící klapka:(trottle valve)
regulace průtoku nasávaného vzduchu.
8)Palivový filtr:(fuel filter)
Palivový filtr slouží k zachycovaní všech nečistot z benzínové nádrže.A nádobka k udžení hladiny benzínu před vstupem do vstřiků. Tento filtr by měl být měněn v určitých intervalech